Saturday, 5 November 2016

Sammen er vi sterke - Kunst og kort som er utstilt ved NKS - veiledningskontoret for pårørende på Sandnes


Ønsker du å se kunsten kan du kontakte veiledningskontoret for pårørende, Sandnes. Bildene er til salgs, og 20 % av inntektene går til veiledningskontoret, Sandnes.








Gruppetilbud Sandnes

BARNEGRUPPE

Når en i familien har et rusproblem, eller soner i fengsel, påvirker det hele familien - også barna!

Vi vet at det kan være vanskelig å snakke med barn om rusproblem/fengsling. Mange barn går alene med vanskelige følelser og kjenner ansvar og bærer skyld for situasjonen.

Derfor er det viktig at barn får kunnskap om rusproblemer på en måte som de kan forstå og håndtere, at de kan dele opplevelser og erfaringer med barn i tilsvarende situasjon og at familien kan få tilbud om bistand til å møte barnas behov på en god måte.

Denne gruppen er et tilbud til barn mellom 8 og 13 år som har foreldre som har et alkohol/rusproblem eller soner en dom i fengsel. Det er ingen forutsetning at barna bor sammen med den som sliter med rus/sitter i fengsel.

http://veiledningssenter.no/veiledning-vest-norge/grupper-sandnes



Det blei trivelig med noen nye fargeklatter på veggene hos Veiledningskontoret for pårørende, Sandnes, både for store og små 


Avd. Sandnes
Flintergata 4
4307 Sandnes
Tlf.: 51 66 42 02





Jærlandskap, mixed media

En liten video med flere landskapsbilder. 


Overskuddet av inntekten ved salg av kort av "de røde damer#  går til Veiledningssenteret for pårørende. De selges også ved Stavanger universitetssykehus. 




Kortene kom til sin rett i kortstativ. 





Bildet måler 100x70, mixed media, multi layer, blekk, akryl på lerret. Bildet kalte jeg: 
Blomster gir håp.




En liten videosnutt med kunst










Pippi sa: «Gjør som du vil, det er det beste. Det har jeg alltid gjort.» 

«Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert.»

«Om man er stille for lenge, visner tungen.»

- Astrid Lindgren


En kjempefin julegaveide med å sette kortet i glass og ramme. 


Har du spørsmål vedr. kort og kunsten, send meg gjerne en epost,  empireofheartnorway@gmail.com, eller ta kontakt på facebook. https://www.facebook.com/Artist.Jane.Monica.Tvedt
Du finner meg også på twitter, instagram, youtube og  Niume, 


Ønsker du å se eller å kjøpe kunst, ta kontakt med veiledningssenteret på Sandnes og avtal for tid.
Tlf.: 51 66 42 02


Ha en super fine dag ;) 




Nå har jeg registrert meg på Bloggurat. Jeg har plassert min blogg i Sandnesnorske bloggkart!

No comments: